[google-translator]

“Tüm dünyada her yıl yaklaşık 900.000 insan mide kanseri nedeniyle ölmektedir.”

Nedenleri
Beslenme alışkanlığının önemli rol oynadığı mide kanseri, gereğinden çok tuz tüketimi, sebze ve meyve alımının yetersiz olduğu yerlerde daha sık görülür. Yanmış ya da yeterince pişmemiş kırmızı et tüketimi de bu nedenler arasındadır. Sigara kullanımı, Helikobakter pilori enfeksiyonu, aşırı kilo, ailede mide kanseri öyküsü olanlarda mide kanseri riski daha yüksektir. Özellikle bu risk gurubundaki hastaların mutlaka endoskopi yaptırmaları gereklidir.

Belirtileri
Hastaların yarısında elle muayenede bir kitle hissedilir.
Mide bölgesinde ağrı ve midenin ağırlaştığı hissi
İştahsızlık ve bunun sonucunda kilo kaybı görülmesi (şiddetli ve kısa sürede ortaya çıkar)
Yemekten sonra rahatsızlık hissi ve mide şişliği,
Bulantı, kusma,
Mide kanseri olan kişilerin büyük bir kısmında kansızlık da görülür.
Yorgunluk,
Mide ya da bağırsakta kanama olması (gizli şekilde ilerleyebilir).

Tanı
En kesin tanı yöntemi endoskopidir. Hem tümörün yeri ve büyüklüğü saptanır hemde biyopsi alınır. Kesin tanı konması için biyopsi kaçınılmazdır. Baryumlu mide grafisiyle tümörler görülebilir ancak kesin tanı koymak için yeterli değildir. Evrelendirme TNM sınıflaması kullanılmaktadır. Bu amaçla bilgisayarlı tomografi, PET CT ve MR kullanılabilir.

Tedavi
Mide kanserinde cerrahi girişim, en önemli ve en belirleyici tedavi önlemidir. Usulüne uygun yapılan cerrahinin yerini hiçbir tedavi yöntemi tutmaz. Özellikle erken dönem mide kanserleri sadece cerrahi ile tamamen tedavi edilebilir. Deneyimli hekimler tarafından uygulanan laparoskopik cerrahi (kapalı cerrahi yöntem) ise hem aynı oranda başarılı sonuç sağlar hem de daha az ağrı, hemen ayağa kalkma, daha az enfeksiyon ve fıtık riski gibi ciddi avantajlara sahiptir. Ek olarak kemoterapi (ilaç sağaltımı) ve bazı durumlarda ışın tedavisi (radyoterapi) de uygulanmaktadır.

Ziyaretçi Yorumları